• כלביאדה

מהן היתרונות באג'יליטי ?

מאת : דנה ורדינון

1. בלימוד האג'יליטי הנוהגים שהם בדרך כלל בעלי הכלבים, לומדים כיצד להיות יותר אסרטיביים ולמקם את עצמם כ"ראש הלהקה" כאשר הכלב מוצא את מקומו כפרט מהלהקה המשפחתית ולא כמנהיג. דבר זה פותר בעיות התנהגות של "הכלב הוא המלך בבית" ואשר נוהג לגרגר על בני המשפחה ולהפגין שליטה בדרכים נוספות.

2. ישנם כלבים אנרגטיים במיוחד שלעיתים מוצאים פורקן בארגון ועיצוב מחדש של הסלון כולל הסרת ריפוד, גילוף רגלי שולחן הקפה בדוגמת סימני שיניים ועוד. באימון הכלב פורק אנרגיה רבה וזוכה לתשומת לב מרובה מצד הבעלים כך שלעיתים "נושא העיצוב" מחדש פחות בוער בעצמותיו של הכלב.

3. באג'יליטי הכלב בא במגע עם כלבים נוספים, דבר שמלמד אותו כיצד עליו להתנהג בחברותא. הכלב בתרגולי המשמעת הקבוצתיים לומד להתמודד עם גירויים שונים בינהם הימצאותם של כלבים שונים סביבו אשר הוא צריך לגלות כלפיהם אדישות ולמלא אחר פקודות הנוהג. העבודה בקרב קבוצת כלבים יכולה לתקן או לעזור כאשר הכלב אינו נוהג בידידותיות (תוקפן ברמות מסוימות) כלפי כלבים או חושש ומפחד ממגע עימם.

4. האג'יליטי עוזר לכלבים להתגבר על הפחדים שלהם (הליכה על קורת גשר, נדנדה ועוד) ובכך משפר את ביטחונם בכל תחומי חייהם (בבית, ברחוב ועוד). הבעלים מקבלים כלים לעזור לכלב בהתמודדות עם פחדיו.

כמובן שיש עוד יתרונות רבים אך אותם תצטרכו לגלות בעצמכם :) 

 aglt2009 82

קריאה מהנה!