• כלביאדה

מהו הקסם שבאג'יליטי ?

מאת : דנה ורדינון

 אי אפשר להתעלם מהקסם של בילוי זמן איכות עם הכלב. ספורט זה מתאים למגוון רב של כלבים ואנשים. כל צוות (נוהג וכלבו) עובד ברמה המתאימה לו כאשר יש צוותים תחרותיים שעשויים להגיע להישגים גבוהים ואחרים שמתקדמים בקצב שלהם וכלל לא ירצו להתחרות. המשותף לכולם שהכלב עובד - לומד פקודות חדשות, מפתח כושר וקורדינציה. האג'יליטי שעבור כלבים נראה אולי כמו "לונה פארק" מרגש ומלהיב אותם ומפיח בהם וגם בנוהגים רוח רעננה. כאשר הנוהג רץ, מכוון את כלבו במסלול והכלב נענה זהו רגע קסום של רמת תקשורת גבוהה ביותר ושיא ההרמוניה. חשוב לדעת שמדובר לדוגמא במסלול של 160 מטר שהכלב עובר אותו ב-40 שניות. אם הנוהג איחר בשניה במתן פקודה הכלב עלול לפסול את המסלול. התיזמון והסיכרון כה חשובים ברמה תחרותית שהתחושה היא של ריקוד באולם של תפאורה מגוונת וצבעונית : צמיג, נדנדה, משוכה, חומה ועוד.

עלינו לזכור שלא מאז ומתמיד הכלבים התגוררו בדירה בעיר, רבצו בסלון ונהנו מהמזגן. בעבר הפעילות הגופנית שלהם היתה גבוהה שכן הם חיו בטבע, גמעו מרחקים, חלקם צדו, חלקם עזרו לאדם בציד, חלקם סחבו מזחלות, רעו אווזים, כבשים ושרתו בתפקידים נוספים.

 האג'יליטי הוא חוג נפלא לכלב. ההנאה שלו כבר טמונה בכך שמוציאים אותו מהבית לפעילות ארוכה. הכלב לומד לתקשר ומפתח קשר חזק יותר עם בעליו וכל זאת תוך כדי קבלת חיזוקים חיוביים ומשחקים.

aglt2009 807

קריאה מהנה!